Alkuvuodesta teetetty Siqni-asiakasymmärryskysely kuvastaa Pamarkin arvoja ja tarjoaa kättä pidempää yhteistyön kehittämiseen asiakaskohtaisesti. 

Alkuvuodesta teetetty Siqni-asiakasymmärryskysely kuvastaa Pamarkin arvoja ja tarjoaa kättä pidempää yhteistyön kehittämiseen asiakaskohtaisesti. Kiitos kaikille kyselyyn vastanneille!

Siqni-kysely asiakasymmärryksen lisäämisen työkaluna

Alkuvuonna 2024 ensimmäistä kertaa teetetyssä Pamarkin Siqni-asiakasymmärryskyselyssä selvitettiin asiakkaillemme kaikkein merkityksellisimpien tekijöiden toteutumista Pamark-asiakkuuksissa.

Siqni-kysely on kotimainen, uuden ajan työkalu, joka auttaa hahmottamaan asiakaskunnan tyytyväisyyden kannalta vaakakupissa painavat tekijät: mikä on yritysten välisen yhteistyön kannalta kaikkein merkityksellisintä? 

Pamark on horeca-, terveydenhuolto- ja puhtausalan tukkuliike ja logistinen kumppani. Ensimmäiseen Siqni-kyselyyn valikoitui vastaajiksi suuria, yksityisen sektorin asiakasyrityksiä kaikilta toimialoiltamme.

Kokonaistyytyväisyys hyvällä tasolla

Kyselyyn vastasi 123 asiakasyritysten edustajaa. Heidän kokonaistyytyväisyytensä asiakaskokemukseen Pamarkilla oli hyvä: asteikolla 0-100, erittäin tyytymättömästä erittäin tyytyväiseen, lukema oli 76.

Erityisen kiinnostavia olivat tulokset asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä. 

Vastaajille tarjottiin 30 valmista vastausvaihtoehtoa, joista he saivat valita viisi itselleen asiakaskokemuksen kannalta merkityksellisintä. 

Tältä näytti koko otannan vastauksien kymmenen kärki eli tärkeimmät asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät:

  1. Käytön helppous, jonka nimesi 66 % vastaajista
  2. Kustannusten säästäminen (59 %)
  3. Ajan säästäminen (55 %)
  4. Korkea laatu (46 %)
  5. Asioiden yksinkertaisena pitäminen (33 %)
  6. Taloudellinen hyöty (33 %)
  7. Tiedon ja avun löytäminen (33 %)
  8. Asiantuntijuuden tarjoaminen (20 %)
  9. Asian hoitoon käytetty vaiva (18 %)
  10. Asioiden järjestäminen (15 %)

Vastaukset kuvastavat Pamarkin arvoja

Asiakkaillemme merkitykselliset asiat kuvastavat vahvasti Pamarkin omia arvoja. Käyttötavaratukkuna kiinnitämme erityistä huomiota arjen helppouden mahdollistamiseen, jossa merkittävänä tekijänä on toimitusvarmuus. Vuonna 2023 se  oli lähes 99 %. 

Vahva arvomme on keskittäminen, jonka uskomme parantavan asiakaskokemusta. Asiakkaillemme merkityksellisimmät tekijät – käytön helppous, kustannusten ja ajan säästäminen, palvelun ja tuotteiden korkea laatu sekä asioiden yksinkertaisena pitäminen – toteutuvat sitä paremmin, mitä enemmän hankintoja on keskitetty Pamarkille.

Kysely mahdollistaa yhteistyön kehittämisen

Kyselyn myötä saavutettu asiakasymmärrys antaa Pamarkille lisää työkaluja yhteistyön ja liiketoiminnan kehittämiseen. Käymme tulokset läpi asiakaskohtaisesti keskittyen erityisesti osa-alueisiin, joilla kyselyn mukaan on kehitettävää.

Jatkossa asiakasymmärrystä tullaan mittaamaan kahdesti vuodessa, seuraavan kerran syksyllä 2024. Tavoitteena on laajentaa kyselyyn vastanneiden yritysten joukkoa ja ottaa mukaan suurten yksityisen sektorin yritysten lisäksi myös pienemmät sekä julkishallinnolliset yritykset.

Vaalimme jatkossakin arvojamme. Tehtävämme on tehdä tuotteiden tilaamisesta vaivatonta. Aiomme tehdä siitä entistäkin mutkattomampaa ja tarjota entistä laajemmin sitä tukevia palveluita, kuten hyllytyspalvelua, joka helpottaa sujuvaa tilaamista alusta loppuun. Pamark haluaa mahdollistaa asiakkailleen arjen helppouden.