Arvo Partners mukana Pamarkin tuloksekkaassa digimatkassa

Asiakkaiden ja kaupankäynnin siirtyminen verkkoon on pysyvää, ja digitaalinen kaupankäynti on tulevaisuutta – myös B2B-maailmassa. Tämä on tiedostettu jo vuosia Pamark Groupilla.

Jo yli kymmenen vuotta Pamark Groupin muodostaneet Medkit Oy ja Pamark Oy keskittivät enemmissä määrin liiketoimintaansa verkkokauppaan.

Vuonna 2021 yhdistymisen myötä otettiin seuraavat harppaukset kohti kaupankäyntiä, jossa pamark.fi merkitys kasvaa entisestään.

Ensimmäinen jatkoaskel toteutettiin keräämällä pitkäjänteisesti dataa verkkokauppaliikenteestä ja digimarkkinoinnista. Mitä tapahtuu? Milloin tapahtuu? Missä tapahtuu? Miksi tapahtuu?

Kun saimme haalittua noin vuoden verran tietoa yhteen nippuun, olimme myös kykeneviä rakentamaan pelikirjan, joka keskittyi digimyynnin kasvuun. Jo tässä vaiheessa olemme tuottaneet näkyvää tulosta, ja luvut puhuvat puolestaan.

Vuoden 2023 ensimmäisellä puoliskolla Pamark.fi-sivuston katselukerrat nousivat lähes 17 % (1,6 miljoonaa katselukertaa), tapahtumien määrä yli 18 % (6,5 miljoonaa tapahtumaa) ja sivustolla tehdyt ostokerrat yli 19 % (21 308 ostokertaa) verrattuna samaan ajanjaksoon viime vuonna (2022 H1).

Jotta sama kasvukäyrä ylläpidetään, Pamarkin verkkokauppatiimiä on laajennettu kasvuun keskittyvällä Google-kumppanilla, Arvo Partnersilla. Kumppanuuden myötä lujitetaan esimerkiksi verkkokaupan kasvattamiseen liittyvän hakukoneoptimoinnin ja SEM-markkinoinnin osaamista.

Tavoitteena on Pamark.fi, joka on entistäkin tuloksekkaampi kauppapaikka, jonka ylläpito ja kehittäminen on huippuosaavien asiantuntijoiden käsissä.