Näet hinnat ja pääset tilaamaan sisäänkirjautuneena. Mikäli et ole vielä asiakkaamme, luo uusi yritystili tästä > Rekisteröidy ja tilaa

Terms and Conditions

Toimitusehdot

Pamark Oy myynti- ja toimitusehdot 1.1.2019

Näitä ehtoja sovelletaan, ellei ole sovittu toisin asiakkaan ja myyjän välillä. Ehdot ovat voimassa toistaiseksi. Kaikki ilmoitetut hinnat ja lisämaksut ovat arvonlisäverottomia. Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.

Hinnat

Hinnastomme hinnat ovat verottomia hintoja, joihin lisäämme kulloinkin voimassaolevan arvonlisäveron. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi.

Toimitusehdot

  • Tavara vapaasti vastaanottajalla Pamarkin käyttämällä kuljetusyhtiöllä, kun kertatoimituksen nettoarvo on vähintään 400 €.
  • Toimitusmaksu alle 400 € toimituksissa on 14 €. Toimitus valtakunnallisesti.
    Suuret lavat: FIN / EUR / Kuitu >> 9 €.- Pienet lavat: TEHO / Kuitu >> 4,50 €.
    Pikatoimituslisä: Saman päivän aikana toimitettavista tilauksista peritään pikarahtia 25 € / toimitus.
  • Jos pikatilauksen arvo jää alle 400 €, niin lisäksi peritään myös normaali toimitusmaksu 14 €.
    Pikatoimituksia voidaan toimittaa vain pääkaupunkiseudulla.

Laskutuslisä

Kertatilauksista, joiden veroton nettoarvo on alle 40 €, peritään 5 € pienlaskutuslisä.

Tavaran palautukset

Vastaanottaja on velvollinen tarkastamaan toimituksen sisällön ja kunnon vastaanoton yhteydessä. Mahdolliset puutteet ja rikkoontumiset on merkittävä rahtikirjaan vastaanottokuittauksen yhteydessä.

Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute- tai vauriomerkintöjä merkitsee toimituksen hyväksymistä.
Ilmoitus mahdollisesta toimitusvirheestä on tehtävä Pamarkin asiakaspalveluun viimeistään 7 arkipäivän kuluessa. Virheilmoitus voidaan hyväksyä myöhemminkin, mikäli tavarassa on sellainen valmistusvirhe, joka ei ollut heti todettavissa tai jos tuote on ollut muuten viallinen.

Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, tavaroiden palautus tapahtuu aina kuluitta.

Mikäli palautus tehdään muista kuin yllämainituista syistä, veloitetaan siitä 14 euroa palautuksen käsittelykuluina. Palautukset voi toimittaa Pamarkin varastoon lähettämällä ne itse tai käyttämällä Pamarkin kuljetusliikettä. Palautuksen toteutuneet rahtikustannukset menevät asiakkaan lukuun.

Tuotteiden ja niiden pakkausten täytyy olla myyntikunnossa ja ne on palautettava aina täysinä myyntierinä.

Tilaustuotteilla eli asiakkaalle erikseen valmistajalta tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.
HUOM! Palautuksen hyväksymisen edellytyksenä on, että palautuksesta on sovittu etukäteen Pamark Oy:n asiakaspalvelun kanssa. Kuljetusliikkeet ottavat vastaan ainoastaan ennalta ilmoitetut palautukset, mistä kuljettajalla on mukanaan palautuksen lähetyslomake.

Reklamaation tekeminen

Kuorman vastaanottaminen ja reklamaatiot

  1. Kun vastaanotat kuorman tarkista ennen kuittausta vastaanottaja, kuorman kunto ja kollien lukumäärä.
  2. Mikäli sinulla on huomautettavaa, kirjaa se aina rahtikirjaan. Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute- tai vauriohuomioita merkitsee toimituksen hyväksymistä.
  3. Avaa ja tarkista mahdollisimman pian, että kaikkien laatikoiden sisältö on lähetteen mukainen.
  4. Ilmoita havaitsemasi virheet, puutteet tai liikatoimitukset mahdollisimman pian Pamarkin asiakaspalveluun, viimeistään 7 arkipäivän kuluessa. Mikäli tuotteen virhe ei ole välittömästi todettavissa, virheilmoitus voidaan hyväksyä myöhemminkin.
  5. Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, tavaroiden palautus tapahtuu aina kuluitta.

HUOM! Palautuksesta on aina sovittava etukäteen Pamark Oy:n asiakaspalvelun kanssa. Kuljetusliikkeet ottavat vastaan ainoastaan ennalta ilmoitetut palautukset, mistä kuljettajalla on mukanaan palautuksen lähetyslomake.

Reklamaatiosta ilmoittaminen

  1. Ennen yhteydenottoa ota itsellesi lähete, josta löydät asiakas- ja tilausnumeron, tuotteen nimen, tuotenumeron ja toimitetun määrän.
  2. Kirjaa ylös reklamoitavat tuotteet ja reklamaation syy.
  3. Jos ilmoitat viallisesta tuotteesta ja se on toimitettu tukkupakkauksessa, katso siitä eränumero ja valmistuspäivä.
  4. Laita reklamoitavat tuotteet sivuun, äläkä käytä niitä ennen kuin olet tehnyt ilmoituksen. Asiakaspalvelumme sopii kanssanne jatkotoimista: palautusaikataulusta, hyvityksestä tai korvaavan tuotteen lähettämisestä.
  5. Ilmoita reklamaatiosta asiakaspalveluumme, kätevimmin se sujuu reklamaatiolomakkeella, joka löytyy tästä>>

Lavapalautukset

Palautuksia varten kuormalavat tulee pinota valmiiksi samankokoisten lavojen kanssa omiin pinoihinsa. Lavojen palautuksesta tulee sopia aina etukäteen joko myyntiedustajamme tai asiakaspalvelumme kanssa.

Lavat on mahdollista palauttaa pyytämällä palautuskuljetus Pamarkin asiakaspalvelusta. Minimimäärä palautukselle on 10 lavaa. Palautuksena otetaan ainoastaan ehjät EUR- ja FIN - lavat. Hyvitämme veloitetut lavat ja kokonaissummasta vähennetään rahtikustannukset + palautuksen käsittelykulut 14 €.

Esim. Palautuksena 10 kpl EUR-lavoja, jotka Pamark on asiakkaalta veloittanut. Hyvityksen arvo = 10 x 9,00 € - (rahti esim. 30,00 € + 14,00 €). Hyvitettävä kokonaissumma on tässä tapauksessa 46,00 €.

Toimituksen estyminen

Mikäli toimitusta ei ole pystytty toimittamaan asiakkaan kanssa sovittuna aikana, eikä Pamark ole saanut asiakkaalta esteestä tietoa viimeistään vuorokautta ennen sovittua toimitusta, peritään asiakkaalta toimituksen estymisestä aiheutuneet lisäkulut.

Omistuksen pidätys

Tuotteet säilyvät toimittajan omaisuutena siihen saakka, kunnes niiden kauppahinta on kokonaan maksettu.

Yhteystiedot

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin ma - pe, klo 08:00 - 16:00 välillä.
Puhelin: 0201 555 660 / Sähköposti: asiakaspalvelu@pamark.fi / Faksi: 0201 555 661