Tilauksia voi tehdä vain sisäänkirjautuneena. Mikäli et ole vielä rekisteröitynyt asiakkaakseemme, luo uusi yritystili tästä > Luo yritystili

Usein kysytyt kysymykset

Asiakkuus

  • Fill 1

    5 syytä valita Pamark

    1. Laaja valikoima, edulliset hinnat

    Isojen tuote-erien ja sujuvan logistiikan ansiosta hinnat ovat edulliset ja erittäin kilpailukykyiset. Valikoimissamme on tällä hetkellä yli 12 000 tuotetta ja etsimme jatkuvasti uusia asiakkaidemme työtä ja arkea helpottavia uutuuksia, myös kansainvälisen verkostomme kautta. Toimivat päämiessuhteet ja jäsenyytemme IGEFA:ssa takaavat sen, että voimme tarjota aina viimeisintä uutta.

    2. Sujuva toimitus ja korkea toimitusvarmuus

    Tilaus- ja logistiikkatoiminnot ovat asiakaspalvelumme ytimessä; tilauksesi tulevat nopeasti ja sovitusti perille. Toimitusvarmuutemme on asia, jota mittaamme ja seuraamme aktiivisesti. Asiakas saa sitä, mitä tilaa; aikataulussa. Olemme parantaneet verkkokauppaamme myös tästä syystä; helpottaaksemme tilauksen tekemistä, seurantaa ja toimitustavan valintaa. Jatkossa tiedät entistä paremmin, missä tilauksesi menee ja koska se on toimitettavissa. Halutessasi kannamme tilaamasi tuotteet vaikka sisälle saakka!

    3. Asiantunteva palvelu

    Tehtävämme on käyttää aikaa siihen, mihin sinun ei tarvitse – työtä ja arkea helpottavien tuotteiden etsimiseen ja toimittamiseen. Verkkokauppamme on helppokäyttöinen ja uskomme, että sinulle oikeat tuotteet ovat helposti löydettävissä. Oheispalvelujamme ovat mm. asennuspalvelut, huoltotoiminnot ja asiakasvarastojen hoitaminen. Kysy näistä lisää asiakaspalvelusta!

    Asiakaspalvelumme vastaa puhelimeen ja tarvittaessa lähettää myyjän asiakaskäynnille. Kerro, mitä tarvitset tänään. Autamme mielellämme!

    4. Hyvä toimialatuntemus

    Tunnemme asiakkaidemme tarpeet ja tuotteet. Verkkokaupassa eri tuoteryhmät, mm. puhtausalan-, hoiva-, ensiapu-, kattaus ja keittiö- ja toimistotuotteet ovat saaneet omat osastonsa, joissa tuotevalikoima on heti esillä ja käytössä olevat tilauspohjatentistä selkeämpiä ja helppokäyttöisempiä.

    5. Automaattinen raportointi ja seuranta

    Pamarkin asiakkaana saat tilauksistasi säännöllisesti raportit, joista näet mm. tilauserien koot, tilaamasi tuotteet, toimituspaikkojen määrät ja niiden väliset erot, jotta oma tilaustenseurantasi helpottuu. Raportit auttavat sinua suunnittelemaan tulevia tilauksiasi ja muokkaamaan tilauslpohjia käyttötarpeen mukaan.

    Haluamme, että tilaaminen ja tilaustenseuranta on joustavaa ja selkeää, jotta varmistut siitä, että tilaat oikeita asioita, oikean määrän ja riittävän usein, jotta oma työntekosi sujuisi mahdollisimman hyvin.

  • Fill 1

    Mikä on Asiakastilini?

    Asiakastilini -osiosta näet kaikki asiakkuuteesi ja tilaamiseen liittyvät tiedot. Siellä voit luoda tilauspohjia, katsoa tilaushistoriaasi tai muokata omia tietojasi. Verkkokaupassa tilauspohjien luominen ja käyttäminen on helppoa.

Tilaaminen & Toimitus

  • Fill 1

    Lisätietoa palautuksista

    Vastaanottaja on velvollinen tarkastamaan toimituksen sisällön ja kunnon vastaanoton yhteydessä. Mahdolliset puutteet ja rikkoontumiset on merkittävä rahtikirjaan vastaanottokuittauksen yhteydessä.

    Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute- tai vauriomerkintöjä merkitsee toimituksen hyväksymistä.
    Ilmoitus mahdollisesta toimitusvirheestä on tehtävä Pamarkin asiakaspalveluun viimeistään 7 arkipäivän kuluessa. Virheilmoitus voidaan hyväksyä myöhemminkin, mikäli tavarassa on sellainen valmistusvirhe, joka ei ollut heti todettavissa tai jos tuote on ollut muuten viallinen.

    Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, tavaroiden palautus tapahtuu aina kuluitta.

    Mikäli palautus tehdään muista kuin yllämainituista syistä, veloitetaan siitä 14 euroa palautuksen käsittelykuluina. Palautukset voi toimittaa Pamarkin varastoon lähettämällä ne itse tai käyttämällä Pamarkin kuljetusliikettä. Palautuksen toteutuneet rahtikustannukset menevät asiakkaan lukuun.
    Tuotteiden ja niiden pakkausten täytyy olla myyntikunnossa ja ne on palautettava aina täysinä myyntierinä.

    Tilaustuotteilla eli asiakkaalle erikseen valmistajalta tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.
    HUOM! Palautuksen hyväksymisen edellytyksenä on, että palautuksesta on sovittu etukäteen Pamark Oy:n asiakaspalvelun kanssa. Kuljetusliikkeet ottavat vastaan ainoastaan ennalta ilmoitetut palautukset, mistä kuljettajalla on mukanaan palautuksen lähetyslomake.

  • Fill 1

    Miten uudistuneita tilauspohjia käytetään?

    Tilauspohjat ovat ostoskorin työkaluja, jotka helpottavat ja nopeuttavat tilaamista. Yrityskohtaiset tilauspohjat ovat, joko toimipisteesi tai koko yrityksesi käyttäjien käytössä ja näkyvillä. Toimipisteesi käyttäjille näkyvät itse tehdyt tilauspohjat ja koko yritykselle näkyvät asiakaspalvelumme tallentamat pohjat. Itse tehtyjä pohjia tekijä pystyy muokkaamaan ja poistamaan. Asiakaspalvelumme tallentamat yrityskohtaiset pohjat tunnistaa siitä, että niiden nimi alkaa yrityksen nimellä eikä niissä ole muokkaus ja poisto mahdollisuutta. Nämä pohjat olivat ennen nimeltään masterlistat. Näiden yrityskohtaisten pohjien lisäksi voit luoda omia, henkilökohtaisia tilauspojia. Omat pohjat kannattaa nimetä niin selkeästi, että jatkossa ne viestivät heti minkälaiseen tarpeeseen listan tuotteet on tarkoitettu. Tilauspohjilta voit valita ja tilata tarvitsemasi tuotteet. Tuotteita voi lisätä ja poistaa myös ostoskorissa. Käyttääksesi tilauspohja-ominaisuutta kirjaudu sisään tai rekisteröidy Pamarkin asiakkaaksi.

  • Fill 1

    Myynti- ja toimitusehdot

    Pamark Oy myynti- ja toimitusehdot 1.1.2016

    Näitä ehtoja sovelletaan, ellei ole sovittu toisin asiakkaan ja myyjän välillä. Ehdot ovat voimassa toistaiseksi. Kaikki ilmoitetut hinnat ja lisämaksut ovat arvonlisäverottomia. Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.

    Hinnat

    Hinnastomme hinnat ovat verottomia hintoja, joihin lisäämme kulloinkin voimassaolevan arvonlisäveron. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi.

    Toimitusehdot:

    • Tavara vapaasti vastaanottajalla Pamarkin käyttämällä kuljetusyhtiöllä, kun kertatoimituksen nettoarvo on vähintään 400 €.
    • Toimitusmaksu alle 400 € toimituksissa on 14 €. Toimitus valtakunnallisesti.
    • Suuret lavat: FIN / EUR / Kuitu >> 9 €.- Pienet lavat: TEHO / Kuitu >> 4,50 €.
    • Pikatoimituslisä: Saman päivän aikana toimitettavista tilauksista peritään pikarahtia 25 € / toimitus.
    • Jos pikatilauksen arvo jää alle 400 €, niin lisäksi peritään myös normaali toimitusmaksu 14 €.
    • Pikatoimituksia voidaan toimittaa vain pääkaupunkiseudulla.

    Laskutuslisä

    Kertatilauksista, joiden veroton nettoarvo on alle 40 €, peritään 5 € pienlaskutuslisä.

    Tavaran palautukset

    Vastaanottaja on velvollinen tarkastamaan toimituksen sisällön ja kunnon vastaanoton yhteydessä. Mahdolliset puutteet ja rikkoontumiset on merkittävä rahtikirjaan vastaanottokuittauksen yhteydessä.

    Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute- tai vauriomerkintöjä merkitsee toimituksen hyväksymistä.
    Ilmoitus mahdollisesta toimitusvirheestä on tehtävä Pamarkin asiakaspalveluun viimeistään 7 arkipäivän kuluessa. Virheilmoitus voidaan hyväksyä myöhemminkin, mikäli tavarassa on sellainen valmistusvirhe, joka ei ollut heti todettavissa tai jos tuote on ollut muuten viallinen.

    Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, tavaroiden palautus tapahtuu aina kuluitta.

    Mikäli palautus tehdään muista kuin yllämainituista syistä, veloitetaan siitä 14 euroa palautuksen käsittelykuluina. Palautukset voi toimittaa Pamarkin varastoon lähettämällä ne itse tai käyttämällä Pamarkin kuljetusliikettä. Palautuksen toteutuneet rahtikustannukset menevät asiakkaan lukuun.
    Tuotteiden ja niiden pakkausten täytyy olla myyntikunnossa ja ne on palautettava aina täysinä myyntierinä.

    Tilaustuotteilla eli asiakkaalle erikseen valmistajalta tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.
    HUOM! Palautuksen hyväksymisen edellytyksenä on, että palautuksesta on sovittu etukäteen Pamark Oy:n asiakaspalvelun kanssa. Kuljetusliikkeet ottavat vastaan ainoastaan ennalta ilmoitetut palautukset, mistä kuljettajalla on mukanaan palautuksen lähetyslomake.

    Reklamaation tekeminen

    Kuorman vastaanottaminen ja reklamaatiot

    1) Kun vastaanotat kuorman tarkista ennen kuittausta vastaanottaja, kuorman kunto ja kollien lukumäärä.

    2) Mikäli sinulla on huomautettavaa, kirjaa se aina rahtikirjaan. Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute- tai vauriohuomioita merkitsee toimituksen hyväksymistä.

    3) Avaa ja tarkista mahdollisimman pian, että kaikkien laatikoiden sisältö on lähetteen mukainen.

    4) Ilmoita havaitsemasi virheet, puutteet tai liikatoimitukset mahdollisimman pian Pamarkin asiakaspalveluun, viimeistään 7 arkipäivän kuluessa. Mikäli tuotteen virhe ei ole välittömästi todettavissa, virheilmoitus voidaan hyväksyä myöhemminkin. 

    6) Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, tavaroiden palautus tapahtuu aina kuluitta.

    HUOM! Palautuksesta on aina sovittava etukäteen Pamark Oy:n asiakaspalvelun kanssa. Kuljetusliikkeet ottavat vastaan ainoastaan ennalta ilmoitetut palautukset, mistä kuljettajalla on mukanaan palautuksen lähetyslomake.

     Reklamaatiosta ilmoittaminen

    1) Ennen yhteydenottoa ota itsellesi lähete, josta löydät asiakas- ja tilausnumeron, tuotteen nimen, tuotenumeron ja toimitetun määrän. 

    2) Kirjaa ylös reklamoitavat tuotteet ja reklamaation syy. 

    3) Jos ilmoitat viallisesta tuotteesta ja se on toimitettu tukkupakkauksessa, katso siitä eränumero ja valmistuspäivä.

    4) Laita reklamoitavat tuotteet sivuun, äläkä käytä niitä ennen kuin olet tehnyt ilmoituksen. Asiakaspalvelumme sopii kanssanne jatkotoimista: palautusaikataulusta, hyvityksestä tai korvaavan tuotteen lähettämisestä.

    5) Ilmoita reklamaatiosta asiakaspalveluumme, kätevimmin se sujuu reklamaatiolomakkeella, joka löytyy tästä>>

    Lavapalautukset

    Palautuksia varten kuormalavat tulee pinota valmiiksi samankokoisten lavojen kanssa omiin pinoihinsa. Lavojen palautuksesta tulee sopia aina etukäteen joko myyntiedustajamme tai asiakaspalvelumme kanssa.

    Lavat on mahdollista palauttaa pyytämällä palautuskuljetus Pamarkin asiakaspalvelusta. Minimimäärä palautukselle on 10 lavaa. Palautuksena otetaan ainoastaan ehjät EUR- ja FIN - lavat. Hyvitämme veloitetut lavat vähennettynä palautuksen rahtikustannuksilla.

    Esim. Palautuksena 10 kpl EUR-lavoja, jotka Pamark on veloittanut. Hyvityksen arvo = 10 x 9,00 - rahti esim. 30,00 €. Hyvitettävä kokonaissumma on tässä tapauksessa 60,00 €.

    Toimituksen estyminen

    Mikäli toimitusta ei ole pystytty toimittamaan asiakkaan kanssa sovittuna aikana, eikä Pamark ole saanut asiakkaalta esteestä tietoa viimeistään vuorokautta ennen sovittua toimitusta, peritään asiakkaalta toimituksen estymisestä aiheutuneet lisäkulut.

    Omistuksen pidätys

    Tuotteet säilyvät toimittajan omaisuutena siihen saakka, kunnes niiden kauppahinta on kokonaan maksettu.

    Yhteystiedot

    Asiakaspalvelumme palvelee arkisin ma - pe, klo 08:00 - 16:00 välillä.

    Puhelin: 0201 555 660 / Sähköposti: asiakaspalvelu@pamark.fi / Faksi: 0201 555 661

  • Fill 1

    Uusi työntekijä, uudet tunnukset?

    Jos haluat avata uudet kaupan käyttäjätunnukset kollegallesi, ota yhteyttä Pamarkin asiakaspalveluun!

Tuotteet

  • Fill 1

    Minkälaisia tuote-eriä kaupasta voi tilata?

    Pamarkilla ei ole minimitoimitusmääriä – tosin tuotteesta riippuen tuotteet toimitetaan erissä, pakkauskoosta riippuen.

    Kaupassa näkyvät hinnat ovat verottomia kappalehintoja. Verollinen summa näkyy ostoskorissa.

  • Fill 1

    Mistä löydän yhteensopivat tuotteet?

    Joidenkin yksittäisten tuote-esittelyiden yhteyteen on nostettu yhteensopivia tuotteita. Myös uudet tuoteryhmittelyt helpottavat samaan käyttötarpeeseen tarkoitettujen tuotteiden löytämistä. Yhteensopivia tuotteita on niputettu myös ajankohtaisiin tuotenostoihin etusivulle.

  • Fill 1

    Mitä, jos tuotetta ei löydy?

    Kaupassa on vakioryhmien lisäksi eritelty ajankohtaiset tuotteet, tarjoukset sekä tuotemerkin mukaan listatut tuotteet. Yksittäisen tuoteryhmän omalla sivulla voit lisäksi järjestää hakutuloksen toivomallasi tavalla esim. hinnan tai uutuusarvon mukaiseen järjestykseen.

    Sivuston ylälaidan hakutoiminto tunnistaa etsimäsi tuotteen nimen tai tuotenumeron ja tarjoaa ko. nimeä tai tuotenumeroa lähinnä olevaa tuotetta.

    Jos kaikesta huolimatta et löydä etsimääsi tuotetta tai sitä ei valikoimissamme ole, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

  • Fill 1

    Miten löydän haluamani tuotemerkin?

    Tuotenavigaatiossa on linkki “Katso kaikki tuotemerkit”. Se listaa aakkosittain kaikki myymämme tuotemerkit. Voit etsiä määrätyn valmistajan tuotteita myös yksittäisen tuoteryhmän alta valitsemalla hakutulossivulla valmistajan nimen.

Tekniset käyttövinkit

  • Fill 1

    Suositeltavat selaimet

    Suosittelemme, että käytät uusimpia selainversioita kaupassa olevien toiminnallisuuksien käytettävyyden takaamiseksi.

    Selainversioiden säännöllinen päivittäminen on suositeltavaa mm. tietoturvan vuoksi. Jos käytössäsi on vanhempi selain, kaikki verkkokaupan toiminnallisuudet eivät välttämättä toimi tarkoituksenmukaisesti tai näy ruudulla oikein.

  • Fill 1

    Välimuistin tyhjennys

    Tietokoneen välimuisti kannattaa aina välillä tyhjentää, jotta et kaupassa asioidessasi vahingossa käytä vanhentunutta tietoa. Joskus käytettävyysongelmat johtuvat juuri välimuistista. Koko historia eli evästeet, sivuhistoria ja välimuisti tyhjennetään selaimen asetusten kautta.

  • Fill 1

    Verkkokaupan mobiilikäyttö

    Verkkokauppa on ns. responsiivinen eli se toimii myös mobiililaitteilla ja tableteilla. Esimerkiksi älypuhelimella selaaminen on helppoa ja näin teetkin tilauksia kätevästi missä ja milloin tahansa.