Näet hinnat ja pääset tilaamaan sisäänkirjautuneena. Mikäli et ole vielä asiakkaamme, luo uusi yritystili tästä > Rekisteröidy ja tilaa

Kasvunvauhdittaja - Maria Erkheikki-Kurtti - Pamark

Kasvunvauhdittaja - Maria Erkheikki-Kurtti

Pamark Groupin tähtäimessä oleva 100 miljoonan euron liikevaihto vuoteen 2025 mennessä, on kaikkia yrityksemme tulokulmia tarkasteltaessa mahdollinen. Visioon tulee vain yhdistää oikeat tekijät.

Stella Kotipalveluilla liiketoimintajohtajana työskennellyt Maria Erkheikki-Kurtti siirtyi Pamark Groupille huhtikuun alussa. Alun perin rekryn tavoitteena oli löytää henkilö, jolla olisi samaan aikaan kyvykkyys ottaa myyntiorganisaatiomme ohjat käsiinsä, mutta myös kokemus yrityksen nopeasta kasvusta.

Oppikoulukseen Maria mainitsee viiden vuoden mittaista työrupeamaa Med Group Oy:llä. Organisaatio kasvoi nopeassa ajassa 2010-luvulla, ja Maria pääsi myyntijohtajan roolissa näkemään paalupaikoilta mitä konkretiassa tarkoittaa, kun konserni tuplaa liikevaihtonsa.

”Oli erittäin kokemusrikasta oppia, mitä tarkoittaa konsernitasolla myynnin kiihtyvä kasvu. Med Groupilla työskentely opetti minulle bisnesjohtamisen kulmakivet ja työkalut uusien mahdollisuuksien tunnistamiseen.”, Maria toteaa.

Marian kattava työhistoria sisältää mm. Stella Kotipalveluiden liiketoiminnanjohtajana toimimisen.

Bisnesjohtamisen Maria nostaakin keskiöön omassa työssään. Myyntiorganisaation kehityksen kannalta on tärkeää ylläpitää ja kehittää jo olemassa olevia asiakassuhteita. Kasvun kannalta on kuitenkin ensisijaisen tärkeää tunnistaa mahdollisuudet, joita alati kehittyvät markkinat tarjoavat. Maria painottaakin, että kahden yrityksen fuusioituminen luo uuden työympäristön, mutta sitäkin enemmän mahdollisuuksia.

”Pamark Group on kokenut paljon kuluneen vuoden aikana. Poisoppiminen vanhoista tavoista on haastavaa, mutta samaan aikaan osa muutosprosessia. Markkinaosuuden vahvistaminen myös alleviivaa Pamark Groupin potentiaalia 100 miljoonan euron liikevaihtoa tuottavana organisaationa.”

Pamark Group on tunnettu eri segmenteistään. Terveydenhuollon-, puhtauden- ja HoReCa-alojen tukkurina aikaisemmin tunnistettu Pamark (nyk. Pamark Group) on Marian näkemyksen mukaan myös paljon muuta.

”On ehdottoman totta, että asiakkaamme ostavat tuotevalikoimaamme. Olemme kuitenkin tämän lisäksi arvokkaita ratkaisumalleja tuottava palveluntarjoaja. Tehokkaan logistiikan ja asiantuntevan myynnin lisäksi Pamark Group on laajamittainen yhteistyökumppani mm. koulutusten ja raportointimallien saralla. Näitä meidän on tarkoitus konseptoida ja tuoda markkinoille.” Maria kertoo.

Alati muuttuvilla markkinoilla on myös tärkeää tehdä täsmämyyntiä, joilla organisaation kasvu ja kassavirta mahdollistetaan. Bisnesjohtamisen näkökulmasta Maria haluaa kuitenkin painottaa pitkäjänteisen suunnitelmallisuuden tärkeyttä.

”Kauaskatseinen bisnesjohtaminen nojaa edelleen yhtä ennakoivampaan suunnitteluun. Mitä myymme, missä myymme ja milloin myymme." Maria kiteyttää.